Florida where back - Reisverslag uit Whispering Oaks Gardens Mobile Home Park, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Florida where back - Reisverslag uit Whispering Oaks Gardens Mobile Home Park, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Florida where back

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

23 Mei 2016 | Verenigde Staten, Whispering Oaks Gardens Mobile Home Park

Nog een paar dagen te gaan totdat wij vrijdagochtend van Tampa via Houston terugvliegen naar Amsterdam. Stranddagen worden dat met nog een paar leuke uitstapjes ( woensdag naar de honkbal MLB wedstrijd ).
En wij gaan deze laatste dagen genieten van de zon ( zie foto weerbericht ). Eerst vandaag naar Daytona Beach en dan nog drie dagen naar St.Pete Beach vlakbij Tampa en dus het vliegveld.

Gisteren al weer vroeg vertrokken van Savannah via de Innerstate 95 naar St.Augustine. Bij Jacksonville over een hele hoge brug gereden bij de zeemonding. En onderweg nog even koffie gedronken bij de Starbucks. Wij moesten toch nog weer een aardige afstand overbruggen en zaten zo'n inclusief stops 3,5 uur in de auto.
Aangekomen in de oudste nederzetting inde VS bleek dat wij slecht getimed hadden. Het was zondag en we waren niet de enige in het vestingstadje. Heel Amerika was vandaag op pad en dus ook hier. Ook opvallend veel Spaans talige mensen uit Zuid Amerika waarschijnlijk. Het is hier ook een beetje Caribisch gebied en op de foto's lijkt het wel Curaçao of Bonaire. Niet dat ik daar ook geweest ben maar wel foto's gezien dus vandaar.

Eerst maar even wat gegeten richting het strand waar het wat rustiger was en daarna nieuwe poging gedaan en toen hadden we meer geluk. Angelique wilde graag het fort bezoeken en we hadden mazzel want we waren net op tijd voor het kanonschot; een paar keer op zondag word door een paar in Spaanse oorlogskledij uit de 17e eeuw, uitgedoste mannen een demonstratie gegeven over hoe 1 van de vele kanonnen vroeger werden afgestoken. Sint Augustine was eerst een Spaanse nederzetting. Die veelvuldig werd aangevallen door de andere Europese landen die allemaal wilde mee-eten uit de ruif van het nieuwe land. Ja ook Holland maar net zoals bij het aankomende EK waren de pogingen tevergeefs en viel de stad uiteindelijk in de handen van het nieuwe land de USA.

Uiteindelijk werd het de dag die je wist dat ging komen: crackers en sla eten op de hotelkamer. Wij hadden geen zin inde Crackel barrel, Texas Roadhouse, Wendy laat staan de Applebee dus bij de supermarkt Publix ( eentje waar alles vers en netjes eruit ziet ) wasa crackers, sla en fruit gekocht. Samen met de jammetjes gekocht in South Carolina heerlijk diner in onze Kamer in de Holiday Inn Express vlakbij de innerstate en (ik durf het bijna niet te zeggen ) outlet centrum.

We hebben al heel wat hotels gehad maar in het kader van de lijstjes is deze keten ons favoriet. De Holiday Inn Express is niet duur heeft mooie kamers en (heel belangrijk) een heerlijk bed. Vandaag naar Daytona Beach en wij moeten nog een hotel boeken dus ik denk dat ik al weet welke.
Going to the Beach !

• 23 Mei 2016 - 14:35

Diny:

32 graden wat ben ik jaloers en stiekem ook op alle outlets

• 23 Mei 2016 - 14:49

Jeroen:

Leuk hoor om dit allemaal te lezen en zo herkenbaar!
    Geniet nog ff lekker en sorry dat ik het moet zeggen maar vast een goede terugreis!

Jeroen.

• 23 Mei 2016 - 22:37

Paul:

Ja Jeroen het zit er bijna op maar we gaan nog ff lekker chillen op de stranden !

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015