Pelikanen - Reisverslag uit Halifax Estates, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Pelikanen - Reisverslag uit Halifax Estates, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Pelikanen

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

24 Mei 2016 | Verenigde Staten, Halifax Estates

Terwijl ik dit schrijf komt langzaam de zon op ! Wij kunnen dat zien vanuit onze hotelkamer op 4 hoog met uitzicht op het strand. Hebben de hele nacht met de deur open geslapen zodat je het ruizen van de zee kon horen. We zijn aan de oostkust van Florida en de zon komt hier aan de zeekant op. Vandaag gaan we naar onze laatste bestemming ; drie dagen een appartementje met zwembad aan de westkant van Florida : St.Pete Beach ! Vlakbij het vliegveld van Tampa zodat wij vrijdagochtend rustig naar het vliegveld kunnen rijden. Maar zover is het nog niet.

Gisteren vertrokken uit St.Augustine voor een leuke rit langs de costal highway. Mooie rit met de Atlantische Oceaan aan de linkerkant. Wat vooral zo mooi was wederom het plaatje met de zee en de pelikanen die soms in grote groepen boven de kustlijn zweefde. Gebruik makend van de thermiek hoefde zij nauwelijks van hun vleugels gebruik te maken : echt prachtig om te zien.
Onderweg bij de Java Joint een koffie en een BLT genomen. Beachclubs staan hier zelden op het strand maar aan de overkant van de weg langs de zee. Raakte in gesprek met een knakker van mij leeftijd ( middelbaar reeds opschuivend naar de bejaarde kant) over muziek. Hij hield van Nederlandse muziek dan bedoelde hij Golden Earring en Shocking Blue en had vroeger plaatjes gedraaid op punkfeesten(?!).

Aangekomen in Daytona Beach wat je het best kunnen vergelijken met het Torremolinos van Florida. Grote hotels en appartementencomplexen. Die ook aan de man gebracht moeten worden. We hadden dus aan ons strandbedje al snel een verkoper van timesharing die ons kwam bezoeken. Eerst natuurlijk vol belangstelling en ja hij was ook in Amsterdam geweest. Wij hadden hem natuurlijk gelijk door en hielden hem lekker aan de praat totdat hij de vraag stelde of wij morgen wilde komen ontbijten op een bepaalde locatie en dan kregen wij $100,- zomaar voor niets. Tot ziens gozert ! Heerlijk aan het strand gezeten onder de naam Marco van Basten (zie foto) en duik in de Atlantische oceaan genomen ✔️. Ook typisch Amerikaans is dat de auto's hier op het strand mogen rijden. 10 Miles per uur niet harder natuurlijk en op aparte rijstrook van verhard zand. Dus je neemt je strandstoel mee parkeert je auto in het zand en zonnen maar. Een drive in Beach dus !

Via tripadvisor een restaurantje opgezocht en dat was een groot succes. De Boondocks was een visrestaurant aan een haventje aan het binnenwater. Alles op plastic borden en glazen maar zo lekker (zie foto) en een leuke bediening !

Nu dus op het balkonnetje met koffie want de zon komt bijna boven !!!

• 24 Mei 2016 - 12:51

Teunis:

Weer eens wat anders: de zon uit de zee zien komme!

Klinkt als een fantastische reis. Geniet er nog eventjes van!

Groet,

Teunis

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015