Amalfi en Positano - Reisverslag uit Conca dei Marini, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Amalfi en Positano - Reisverslag uit Conca dei Marini, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Amalfi en Positano

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

30 Mei 2017 | Italië, Conca dei Marini

Maandagmorgen vertrokken vanuit piano di Sorrento naar de Amalfi kust. Dus eerst de berg over om aan de andere kant weer de kust te bereiken op dit schiereiland. Dat was ongeveer 10 minuten rijden en daar was ie weer die Middellandse zee. Maar nu dus zoals dat heet aan de Amalfi kant. Al snel zagen wij Positano liggen maar om van boven naar beneden te komen moest je bovenaan de auto neer zetten. Dat hebben wij maar niet gedaan, we gaan wel met de boot was al gauw de conclusie. Zigzaggend op de bergweg, Lique had prachtig uitzicht op de dorpjes beneden maar ik had genoeg aan mijn stuur en de weg voor mij.
Gelijk maar door naar het hotel en deze was op de berg : Le Terraze. Je autosleutel achter laten want parkeren voor de gasten moest geregeld worden door de receptionist. Besloot ook gelijk de komende dagen maar niet meer te rijden. Veels te vroeg aangekomen werden wij geadviseerd maar naar het strand te gaan. Dit kleine strandje was beneden aan de berg bereikbaar via een trap van 200 treden. Naar benden geen probleem, maar naar boven zouden wij nog twee keer moeten lopen en dat was, laten wij maar zeggen, goed voor de calorieën verbranden.
Het kiezelstrandje was goed voor een middagje lekker luieren en zwemmen.
Nadat wij eind van de middag advies hadden gevraagd voor het avondeten werden wij opgehaald door een chauffeur van een restaurant vlakbij. Een beetje een toeristentrap maar het eten was oké.
Wij hadden besloten vandaag dan toch Amalfi en Positano te bezoeken, maar dan wel per boot. 'sMorgens om half negen na het ontbijt naar beneden de trap weer af en met Alexandro per rubber bootje met motor naar Amalfi gebracht. Daar even gekeken in het dorp en al snel een kaartje gekocht voor de veerboot naar Positano(zie foto). Een schitterend maar heel toeristisch stadje aan het water tegen de berg aan geplakt. Vol met ook heel veel Amerikaanse toeristen. Grappig was wel dat hoe hoger je liep hoe goedkoper de terrasjes werden. Na een paar uurtjes genoten van het uitzicht de drankjes en de winkeltjes de boot terug genomen naar Amalfi. Van daar uit de bus naar het hotel en lekker op het terras van het hotel met uitzicht over de zee gezeten. Nog 1 keer de trap genomen naar beneden om wat visvoedsel te eten aan het strandje en daarna voor de laatste keer omhoog. Morgen verlaten we de Amalfi kust en gaan naar het zuiden afzakken voor bezoekjes aan een oude tempel, een outlet (hoort er ook bij als je met Angelique op vakantie ben) en een hotel voor drie dagen deze keer met zwembad !

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015