Forrest Gump - Reisverslag uit Robert M Hitch Village, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Forrest Gump - Reisverslag uit Robert M Hitch Village, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Forrest Gump

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

22 Mei 2016 | Verenigde Staten, Robert M Hitch Village

Had ik al gezegd dat Savannah een prachtige stad is ? Als we na afloop van de vakantie lijstjes gaan maken komt deze op nummer 1 van de verkiezing leukste stad !
We hebben gisteren na het ontbijt wederom de trolley genomen om de Tour van gisteren af te maken. Omdat er echter een soort liefdadigheids loop was in de stad nam deze trolley een alternatieve route en kwamen wij, ook weer vanwege een andere gids, nog weer van alles te weten over de huizen en parken en geschiedenis van de stad.
Zo is daar het parkje waar De scène uit de film Forrest Gump is opgenomen. Je weet wel dat hij op het bankje zit en verteld over zijn leven. Live is like à box....nou ja dat bankje is niet het originele bankje uit de film. De regisseur had namelijk drie bankjes laten maken van glasfiber zodat hij door het bankje heen betere shots kon maken. Toen 1 van die bankjes na de film bleef staan in het park, nam iedereen als souvenir echter een stukje mee. Al gauw moest deze dus weer vervangen worden door een houten uitvoering.

Na veel gelopen en gekeken te hebben was het tijd voor een drankje bij de Moon River Brewery. Ook hier doen ze steeds meer aan lokale en speciale brouwerijen van bier. Ik neem een brouwsel van Belgisch wit. Zo noemde zij dat maar hadden het uiteraard zelf gebrouwen en deden er dan een sinaasappel in; ook lekker. Kwam er al gauw achter dat de FA cup final bezig was en dus de verlenging gekeken in het Savannah taphouse terwijl Angelique nog even ging winkelen.
Aan de bar in dit sportcafé met grote schermen gekeken en raakte aan de praat met twee gasten uit de stad, die ook voetbal liefhebber waren. Zij waren fans van Tottenham en waren zelfs onlangs naar Liverpool geweest voor een wedstrijd van Everton tegen de Spurs. Weer de vraag gesteld of zij Johan Cruijff kende : nee allebei niet. Misschien klinkt het niet hetzelfde als ik de naam noem, maar toch frappant.

Even terug in het hotel voor een wijntje in de lobby met een kleine snack. Dat doen ze namelijk elke dag voor de gasten, gratis wijn schenken en wij blijven Hollanders. Alhoewel de hele lobby zat weer vol en wij waren toch echt de enige uit het kikkerland.
Gegeten bij een Italiaans restaurant en met een half uur weer buiten, gezellig eten is er in Amerikaan nauwelijks bij. Voor de Amerikaan is het belangrijk dat het eten snel komt dus sta je ook zo weer buiten. Vanuit een koffie tentje nog even genoten van de voorbij trekkende mode studenten in prachtige en belachelijke kledij, er was namelijk een fashion evenement even verderop in de straat en daar kwam elke zichzelf respecterende student in zijn gemaakte kledij binnen. Er was er zelfs een in een knal oranje jurk, wilde haar nog even bedanken namens het Nederlandse volk maar ze was al weg. Daar over gesproken wij kwamen na ruim drie weken eindelijk een Nederlands gezin tegen. Ik hoorde ze Nederlands praten en daarom keihard goedenavond geroepen. Bleken ze hier gewoon te wonen als expats waarschijnlijk.

Voor de housekeeping hadden wij vanmorgen wat geld neergelegd en een paar klompjes. Deze klompjes hadden wij bij de Xenos gekocht voor de vakantie om aan hotels en B&B te geven als souvenier. Het is een prullaria (made in China je kent ze wel van die zgn. Delfts blauwe) maar doet het wel leuk. De mevrouw van de schoonmaak had zelfs een briefje terug geschreven met iets van : you made my day special, god bless you. Toch leuk dat god mij blesst al geloof ik er geen barst van.

Vandaag maken wii de cirkel rond want we vertrekken weer naar Florida. Hotel geboekt in St.Augustine langs de innerstate zodat wij met de auto de stad in kunnen en terug in het hotel nog even kunnen winkelen want naast het hotel zit een outlet !

• 22 Mei 2016 - 22:11

Daan :

Lieve familie, nog even en dan zit het er al weer op!
    Genoten van jullie berichtjes en kan niet wachten om jullie koffers uit te pakken met al die outlets.
    Geniet en tot snel!
    Liefs x

• 23 Mei 2016 - 00:12

Remy:

Beste Paul en Angelique,

Leuke verslagen van prachtige avonturen! Ik heb de verslagen allemaal met veel plezier gelezen.

Ik ben jaloers op jullie, wat een mooie trip hebben jullie uitgekozen!

Groeten,

Remy

• 23 Mei 2016 - 02:05

Paul:

Leuk Remy dat je ons volgt !
    We vinden het ook weer leuk om thuis te komen op de Zuilenburg.
    Groeten Paul en Angelique

• 23 Mei 2016 - 13:47

Beppie En Robert Scager:

Wat leuk dat we een stukje mee hebben kunnen reizen. Jullie hebben wel heel veel gezien en gedaan , en ja jammer dat het er bijna op zit. Dit zal wel misschien een vervolg worden in de toekomst. Geniet nog even met vollen teugen .Dit is alvast iets wat ze jullie niet meer af kunnen nemen. Nog vele mooie laatste dagen.
    En voor straks een behouden thuis komst
    Groet.
    Robert en Beppie

• 23 Mei 2016 - 14:09

Paul:

Dank jullie wel Beppie en Robert ! We gaan nog even een paar dagen uitrusten want vanaf maandag weer volop aan het werk. Hoop voor jullie en ook voor mij dat we nog een mooie zomer krijgen.
    Groeten Paul

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015