Vier staten in 1 dag - Reisverslag uit Vieux Carre, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Vier staten in 1 dag - Reisverslag uit Vieux Carre, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Vier staten in 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

04 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vieux Carre

Om half acht zaten wij na het ontbijt al weer in de auto. Zonder zonnebril want die moet je namelijk niet op de achterklep van de auto leggen en dan de klep dichtdoen ! Maar daar kwam ik te laat achter. Vandaag de grootste etappe van de vakantie : een reis door vier staten. Florida strekt zich uit over een groot gedeelte van de kust van de golf van Mexico, Alabama is qua vorm een rechthoek en krijgt ook een stukje kust, daarna de staat Missisippi en tenslotte Louisiana de staat waar ook New Orleans gelegen is. Dat zijn dus vier staten maar toch "maar" 400 km. afstand vandaag.
We dachten de highway 98 te volgen maar TomTom stuurde ons toch via de Inerstate 10, de snelweg dus! Achteraf beter want anders waren wij nog twee uur langer onderweg geweest. Nu konden wij met 70 Miles per uur (115 km. p/uur ) lekker opschieten. Het laatste stukje hebben wel via de 90 gereden om het dorpje Pass Christian te zien vanwege dat huis wat ik gisteren vertelde! Door de deze route konden wij goed zien waarom de orkaan Katrina in augustus 2005 zoveel schade kon aanrichten. Je hoeft geen waterbouwkundige te zijn om te zien hoe onbeschermd dit dorpje, maar ook New Orleans, erbij ligt ! Water, water en nog eens water om je
heen. En niet zoals bij ons beschermd door dijken of stormvloedkeringen, nee ook Nola ligt onder zeeniveau dus als er dan een orkaan voorbij met de kracht van Katrina dan is de klucht geboren! Het huis in Pass Christian van de Discovery documentaire denken wij gezien te hebben maar het is even in het voorbij gaan, want stoppen konden wij niet !
In New Orleans aangekomen en ingecheckt in het hotel en gelijk de stad in. Ons hotel ligt in het french quarter, dus al snel liepen wij in Bourbon Street, met cafés, muziek en artiesten op straat! We moesten een beignet eten bij Café du Monde want dat schijnt iedereen te doen bij aankomst in Nola. Koffie en een oliebol( want dat was het ) met je zonnebril ( nieuwe gekocht, niet op sterkte voor $10,- bij de H&M) op je hoofd. Morgen een fietstocht van twee uur met gids, dus denken wij meer te weten te komen over deze on-Amerikaanse stad. Allebei hebben wij zoiets van : wanneer gaan we weer? Waarschijnlijk is dit niet helemaal ons kopje thee! Morgen meer misschien veranderen wij van mening !

• 05 Mei 2016 - 15:22

Diny:

Leuke foto maar Paul knijpt wel met zijn ogen

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015