Golf van Mexico - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Golf van Mexico - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Golf van Mexico

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

03 Mei 2016 | Verenigde Staten, Fort Walton Beach

De golf van Mexico ligt hier voor de deur van het hotel. Prachtig wit strand het lijkt op het zand wat wordt gebruikt op de bodem van een vogelkooi, zo wit dus! Wat hadden dit hotel uitgezocht om even lekker te relaxen voordat we woensdag naar New Orleans vertrekken. Maar het weer daar heb je geen invloed op! De weerberichten waren niet best voor vandaag en dat is gedeeltelijk uitgekomen. Toen wij vanmorgen opstonden ( 7 uur, ja het gaat de goede kant op) zagen we alleen maar blauwe lucht boven het strand dus snel ontbijtje genomen en gelijk een mooie strandwandeling om acht uur met de zon recht in ons gezicht. De pier van okaloosa was in zicht dus daar naar toe gelopen. Echter toen moesten wij uiteraard ook weer terug en inmiddels was het weer heel snel omgeslagen. Dus in de regen terug gelopen over het strand en gelijk besloten nog maar even terug te gaan naar Destin voor toch nog een paar aankopen. Ik was natuurlijk ook groot voorstander van dit plan want ik had een groot biercafe gezien ; World of Beers ! Zo'n 20 bieren op draft dus ik maar eentje geprobeerd, ondertussen pratend ( in het Engels uiteraard )met jonge Duitsers die klaar zaten voor de wedstrijd van Bayern München die om 13.45 uur plaatselijke tijd zou worden uitgezonden op 1 van de grote TV schermen (arme mensen weten wij inmiddels ).

Het weer ? De zon was weer gaan schijnen dus snel de strandspullen gepakt, in de strandstoel en jawel een duik in de Golf van Mexico ! Afgevinkt alhoewel ik daar later ook nog de kans voor krijg aan het eind van de vakantie bij St.Petersburg !
Na twee uurtjes lekker zonnen waren daar de dreigende wolken weer waar dikke regen uit kwam toen wij een uurtje later even verderop heerlijke taco's en burrito's gingen eten bij een Mexicaans restaurantje in Ford Walton. Dus na afloop weer terug naar het hotel om daar even de koffers te reorganiseren met alle nieuw aangekochte kleding en schoenen !

Morgen naar Nola (Volksmond voor New Orleans) langs de kust over de Us 98 overgaand in de 90. Plaatsen die wij tegen gaan komen onderweg : Pensecola en Mobile en Pass Christian ! Vooral dat laatste kleine plaatsje vlak voor New Orleans was bijna weggevaagd tijdens de Kathrina storm van een jaar of wat geleden! Een paar weken geleden zagen wij op Discovery een programma over een familie daar aan het water, hun hele hebben en houden waren kwijt geraakt. Maar speciaal voor deze mensen werd een nieuw huis gebouwd op palen en dat huis stond direct aan de highway dus morgen even kijken of we het huis kunnen zien staan. Keep you posted!

• 04 Mei 2016 - 17:37

Timo:

Leuke verhalen Paul, vele kilometers gereden en nog te rijden. Geniet ervan!

• 08 Mei 2016 - 19:53

Paul:

Leuk Timo dat je ons volgt ! Tis hier fantastisch

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015