Sunset - Reisverslag uit Deadman Key, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Sunset - Reisverslag uit Deadman Key, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Sunset

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

25 Mei 2016 | Verenigde Staten, Deadman Key

Nadat wij gisteren de zon uit de zee hebben zien komen, waren wij al weer vroeg op weg naar de westkant van Florida. Een reis van toch weer zo'n drie uur en 300 km. De laatste rit in deze vakantie. Eerst natuurlijk weer fantastisch ontbeten van de plastic bordjes ! Het blijft een onbegrijpelijk iets hier al dat plastic. En afvalscheiding ? Nooit van gehoord alles gaat gewoon in de container of het nou glas of papier is, who cares !

We hadden een tip gekregen om niet teveel Innerstate 4 te nemen omdat een gevaarlijke weg is waar veel ongelukken gebeuren! Dus reden we nog even op de highway 1. Dat schoot echter niet op: zo was daar de overbekende schoolbus. Als die voor je rijd en hij stopt om kinderen mee te nemen, moet jij achter de schoolbus ook stoppen. Hij gooit dan de bordjes met stop omhoog en ook al is er nog een baan vrij aan de linkerkant, je moet wachten. Dat doen de Amerikanen gedisciplineerd, terwijl wij later op de Innerstate ons echt onveilig voelde. Je word daar van links en rechts ingehaald met snelheden die niet op de borden staan. Met een beetje fantasie zie je de chauffeur met een getrokken pistool schietend in de lucht in zijn auto zitten,zoals in het wilde westen. Dat was eigenlijk ons eerder nog niet opgevallen. Nergens in andere staten hadden wij dit soort wildemansgedrag gezien. Ook kwamen wij alleen in Florida tolwegen tegen. Weer een bewijs dat elke staat zijn eigen regels heeft.

Aangekomen in Sint Peterburg zagen wij vanaf de snelweg het Tropicana Field stadion al liggen ! Vanavond gaan wij naar een Major Leque Baseball game. De Tampa Bay Ray's tegen de Miami Marlins. Dezelfde competitie dus waar ook de New York Yankees in uit komen. Ze spelen zelfs vrijdagavond tegen de Yankees, maar dan zitten wij al in het vliegtuig. Wist je trouwens dat de Yankees een verbastering is van het Nederlandse JanKees ? Een van de vele Nederlandse invloeden in Amerika.

Ons leuke maar eenvoudige appartementje voor de komende dagen opgezocht en eindelijk die zware koffer is helemaal leeg gemaakt. Ik moet donderdagavond alles opnieuw en op een slimme manier pakken, anders krijg ik het allemaal niet mee. Na wat boodschappen te hebben gedaan bij inmiddels onze favoriete supermarkt Publix, gingen wij naar het strand. Er zijn hier uiteraard vele strandjes naast de hotelstranden heb je ook public beaches. Toch weer met de auto zo'n vijf kilometer naar pas-à-grille Beach een strandje waar je met betaald parkeren je auto kon wegzetten. De stoeltjes en parasol, ons beschikbaar gesteld door het appartement, mee in de auto.

Op het strand was een plekje ingeruimd voor een bruiloft door een speciaal daarvoor gespecialiseerd bedrijfje ( zie foto's ). Er was ook een leuke tent met dakterras waar je beneden kon eten en daarna op de rooftop een borrel kon drinken met uitzicht op de ondergaande zon. En zo was het cirkeltje weer rond. En 1 dag de zon zien opkomen en ondergaan in de zee. We raakten tijdens de zonsondergang aan de praat met een Engels stel die hier ook op vakantie was. Zij deden dat hier vaker omdat ze in een huis vrienden konden verblijven. Natuurlijk nog even gehad over de Brexit (dont do-it), en zij gaven ons tips over mooie stille stranden waar je de dolfijnen kan zien : Fort Dsoto. Daar vandaag maar eens kijken.

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015