Magnolia - Reisverslag uit Robert M Hitch Village, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Magnolia - Reisverslag uit Robert M Hitch Village, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Magnolia

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

21 Mei 2016 | Verenigde Staten, Robert M Hitch Village

Gelukkig konden wij gisteren met betaling van 1 nacht het Barksdale house verlaten. Ook in het hotel in Savanah mochten wij, na even gebeld te hebben, een dag eerder logeren dus ook een dag eerder verlaten! Dat betekent dat wij dus wat eerder in Florida on the beaches kunnen zijn, iets wat mij na al dat reizen wel gunstig stemt!

Om 08.30 uur vertrokken dus uit Charleston en wij besloten eerst weer een een mooie plantage te bezoeken; Magnolia. Dit is ook de naam van de tree die wij langs de hele route regelmatig tegen komen ! Prachtige boom met witte geurende bloemen!
De plantage was prachtig met mooie tuinen, moerassen en oude bewaard gebleven slaven woningen. Deze uit 1865 konden wij van binnen bekijken tijdens de slavery Tour die wij volgde met een gids. Deze man ( een oude luchtmacht piloot die nog in Soesterberg was gelegerd ) vertelde alles over het leven van de slaven van deze rijst-plantage! Deze kwamen allemaal uit west-Afrika omdat ze daar al eeuwen rijst verbouwde en dus verstand hadden van dit gewas. De eigenaren hadden uitgevonden dat dit gedeelte van Amerika uitermate geschikt was voor verbouwen van rijst maar hadden daar geen verstand van. Dus waren deze slaven erg belangrijk voor de oogst en verschafte hun zelfs een zekere machtspositie. Zij konden immers de oogst maken en breken. Zij hadden allemaal een bepaalde taak die als die op een dag gedaan was, hun de "vrijheid" verschafte hun eigen gewas ( groente etc. ) te verbouwen voor hun levensonderhoud. De werkomstandigheden waren echter dusdanig dat veel slaven op vroege leeftijd overleden. Het weer, de muskieten en dus allerlei ziektes maakte dat veel van hun niet ouder dan 20 jaar werden.
Toen ik tussen de huisjes om mij heen keek en de warmte voelde en de vele ( onbekende ) dierengeluiden hoorde kon ik mij wel een beetje (nou ja klein beetje dan ) inbeelden hoe dat vroeger geweest moest zijn.

Na een uur of twee over deze plantage gelopen te hebben vertrokken wij weer voor de reis van ongeveer 1,5 uur naar Savanah. Onderweg nog even gestopt bij een winkeltje langs de highway van de Carolina Cider Company. Daar waren typische streekproducten te koop voornamelijk cider in verschillende smaken maar ook jam, potatoboter en honing. Met een fles Peach cider en twee verschillende jammetjes liepen wij de winkel uit: dat is weer lekker voor de laatste dagen op St.Pete Beach als we zelf in ons appartement voor het ontbijt moeten zorgen.

Aangekomen in de stad bij het hotel waren wij deze keer wel heel blij met kamer en bed. Hier blijven wij dus twee dagen en onmiddellijk kaartjes gekocht voor de trolley hop-on/hop-off.
Op deze tram werden wij verrast door de leuke Tour waar zelfs tijdens de 16 haltes drie keer een als historisch figuur verkleedde acteur opstapte die een toneelstukje deed met een mooi verhaal over hub belevenissen.

Prachtige stad trouwens dat Savanah! Gesticht door de Engelsen en met vele prachtige huizen en nog mooiere parken en fonteinen! Vandaag dus weer een leuke dag in deze Europees georiënteerde stad !

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015