Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Vicksburg

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vicksburg

Een aantal belevenissen hebben mij vandaag door de dag geholpen:
* The Natchez Trace Parkway
* Sam Adams Summer Ale
* 10 south roof top bar and grill
* the Bazinsky house
Voor de rest begon de dag natuurlijk uitermate teleurstellend omdat al om 08.30 uur de laatste competitiewedstrijd begon van Ajax had ik via Ajax radio het radioverslag op mijn iPad opstaan! Ondertussen nog ontbijten in Linden B&B en dat zag er allemaal goed uit : 1-0 voor en een prachtig gedekte tafel met southern breakfast. Onder het ontbijt plots grote schrik 1-1 en ik moest weer naar de hotelkamer om de rest van het verslag te luisteren. Angelique kreeg nog een mooie rondleiding door het historische huis en ik hoorde dat het leuk was. Leuk was het niet inzake de uitslag van Ajax maar daar hebben we het maar niet meer over ! Gelukkig was daar dus the Natchez Trace parkway want al snel vertrokken wij om via deze weg naar Vicksburg te rijden.
De traceway is een oude indianen route die nu keurig geplaveid voor de toerist van Natchez al the way naar Nashville loopt. Wij gaan de komende week daar stukken van volgen met onderweg stops bij verschillende sites. Zoals mount locust een oude nederzetting waar een ranger geheel in uniform ons begroete (zie foto). Daarnaast naar de volgende stop : sunken trace. Een verzonken looppad in het bos uit de 19e eeuw waar nog een stukje van te zien was.
Daarna van de traceway af om via een highway naar Vicksburg te rijden. De Parkway pakken wij dinsdag weer op bij Jackson. Vicksburg is echt vergane glorie. Je zit de oude theaters en uitgaans gelegenheden (casino en grand cafés ) van de jaren 50 en 60, maar deze gebouwen staan nu allemaal leeg ! Triest om te zien, gelukkig wisten wij van de "10 south" een roofbar en grill, dat hadden wij namelijk uit het reisverslag van een oud collega van Angelique gelezen. En inderdaad top locatie, top eten en top drinken. Daar heb ik het onmiddellijk op een zuipen gezet: op zijn Pauls dan natuurlijk want ik houd het altijd netjes (brave is mijn middlename). Maar drie Summer Ale en een chicken sandwich later was ik weer redelijk over de teleurstelling heen.
Toen om 15.00 uur naar de Bazinsky house alweer wij de komende twee dagen logeren. Ook dat was weer een pluspunt : een fantastische kamer met uitzicht op de rivier! Onze gastheren heten ons van harte welkom. Tenslotte nog een dankwoord aan mijn reisgenoot en grote liefde Angelique die ongewoon vriendelijk tegen mij was op deze toch kwalitatief uitermate teleurstellende dag! Ben ik even blij dat ik op vakantie ben!

• 09 Mei 2016 - 08:01

Walter:

Leuk verslag weer Paul
    Ik zou Ajax dan ook weer snel vergeten zijn.

"het is maar een spelletje" haha

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015