Mo's original Bar b que - Reisverslag uit Sublett Mill, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Mo's original Bar b que - Reisverslag uit Sublett Mill, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Mo's original Bar b que

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

14 Mei 2016 | Verenigde Staten, Sublett Mill

Drukke dag vandaag. De familie had een uitgebreid programma voor ons bedacht. Dat begon met een bezoek aan Burrit in the mountain. Bovenop de hoogste berg nabij Huntsville was een park aangelegd met uitzicht over de stad en het spacecenter. Het huis bovenop de berg was er een van de 19e eeuw en dan vinden de Amerikanen dat natuurlijk al reuze oud. Dat huis was van ene heer Burrit een dokter in town. Op de berg was verder een Celtic park en dat betekende veel oude Ierse muziek, voor de kinderen een speeltuin met schapen en een uitleg over de immigratie van de Ieren naar Amerika in vooral de 19e eeuw. Wist je bijvoorbeeld dat er 44 miljoen mensen in Amerika wonen die rechtstreeks van de Ieren afstammen? Dan weet je het nu!
Daarna lunchen of lever gezegd vreten bij Mo's original Bar b que. Op aanraden van Amanda en Thomas gingen wij daar eten met de hele familie inclusief Bret. De ultieme Amerika eet- ervaring: een hele tafel vol met kippenvleugels, pork, ribs, bonen ( groen en rood), cornbread, appelpei, macaroni with cheese, pickles, buns(hamburgerbroodjes) en gestoomde kip. Daarnaast nog een paar sauzen en drinken mocht je zelf pakken! Het was iets wat wij zelf nooit zouden bestellen maar het was voortreffelijk maar natuurlijk weer veel te veel. Maar wat over is gaat in verpakking mee naar huis en ligt nu in de koelkast in de garage.
Thuis gekomen gingen wij door de schitterende wijk wandelen want er was open huis bij diverse huizen. Zo kwamen wij dus in de gelegenheid om een stuk of vijf van de huizen van binnen te zien. Zes slaapkamers, vier badkamers en alles klaar om in te wonen. Het was voor ons Nederlanders een aparte ervaring. Te duur ? Nou voor 4 ton heb je zo'n huis maar dan moet je wel hier wonen!
Terug van de rondleidingen weer in de
auto want we gingen naar het Huntsville brewfest. Een proeverij van allerlei soorten bier midden in de stad. Voor $45,- kreeg je een klein glaasje en dat kon je bij ongeveer 40 kraampjes laten vullen met allerlei soorten bier: pale Ale, ipa en gewoon pils in alle soorten en maten. Een beetje dronken werd ik dus wel gelukkig gingen we halverwege even de stad in om pizza te halen!
Terug naar mccullens cove ( de wijk hier waar de familie woont) iedereen uitgeblust en verzadigd ! Dus op tijd naar bed alwaar ik dit dit stukje nog even gauw schrijf. Vroeg op morgen om 07.00 uur Max Verstappen kijken in de grote prijs van Spanje.

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015