French Camp - Reisverslag uit French Camp, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu French Camp - Reisverslag uit French Camp, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

French Camp

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, French Camp

Bij het laatste ontbijt in het Bazinsky house in Vicksburg ontmoette wij vandaag een ouder amerikaans echtpaar die vanuit hun woonplaats in Florida voor vier maanden weer gingen wonen in hun andere huis in Minnesoota. Overwinteren in optima forma dus. Aardige mensen en dus duurde het ontbijt zomaar dik een uur. Zij gaan in Oktober een cruise over de Rijn maken vanaf Amsterdam en vroegen zich waar in Adam zij dan moesten gaan logeren.
Na het ontbijt dus weer verder over de Natchez Trace Parkway richting French Camp, onze volgende stop. Country 96.3 op de radio en we beginnen al liedjes te herkennen en dus Shazam erbij om te ook vast te leggen. Daar ga ik nog wat mee doen op de radio denk ik.
Onderweg vaak gestopt soms om vanuit de auto even te kijken maar soms om ook een kleine trail te lopen ! Zo ook bij een Cypres Swamp alwaar net twee Amerikaanse stellen op de motor stopte ! Zij vroegen aan Angelique om een foto te maken op een brug over een moeras met bomen in het water. Zij moesten er ook 1 van ons maken. Ik sloeg met een grote zwaai een arm om Lique heen maar raakte daarbij haar zonnebril ( op sterkte of zoals ze hier zeggen prescription glasses) op haar hoofd en ja hoor van haar hoofd af in het water .....ondergedompeld, niet meer te zien! Weer een klunzige actie van mij en wie liepen na de foto al vloekend en scheldend weg. Toen een grote schreeuw want een van die gasten ( met motorjasje ) had met een stok de bril weer opgevist. Onder de modder maar bril nog gewoon heel. Mazzel voor mij de kans dat ik aan de krokodillen wordt gevoerd is weer iets kleiner geworden. Motorheld dus, ik heb hem een goede hand gegeven en die kreeg ik ook weer terug.
Verder weer naar een klein dorpje waar Ophra Winfrey was geboren: Kosciusko. Daar wat gegeten en even later kwamen wij aan in French Camp. In dit dorpje van 300 inwoners staat alles in het teken van de French Camp Academy. Deze heel gelovige mensen zorgen voor het runnen van een bording school voor kansarme kinderen uit allerlei lagen van de bevolking. O.a.door het runnen van een B&B, een restaurant en giften van de kerk krijgen deze kinderen onderwijs en verblijven op de campus. Maar ook werken zij in het restaurant, bakkerij en doen zij tal van andere activiteiten, alles tbv de campus.
Alles is hier wel streng gelovig. Geen alcohol bijvoorbeeld en om 19.00 uur sluit alles. De B&B is net het kleine huis op de prairie of je waant je in een aflevering van de Waltons. Maar wel netjes onderhouden en goed verzorgd. Een heerlijke BLT ( bacon, tomato en latice sandwich) gegeten bij het restaurant. En zo schrijf ik dus dit verslag zitten op mijn schommelstoel op de veranda. Met de kippen op stok vanavond. Halleluja praise the lord.

• 11 Mei 2016 - 09:42

Diny:

Wat hebben jullie toch met brillen?

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015