Paestum - Reisverslag uit Foce del Sele, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Paestum - Reisverslag uit Foce del Sele, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Paestum

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

02 Juni 2017 | Italië, Foce del Sele

Woensdagmorgen vertrokken wij bij het hotel aan de Amalfi kust. Om bij de snelweg te komen richting onze volgende bestemming moesten wij echter nog een 20 km.hard werken langs alle dorpjes langs de kust op zo'n 1000 meter hoogte. Via een slingerweg baande wij ons weg naar Salernoen de snelweg richting een door Angelique uitgezocht Outlet centrum in Eboli. Na een paar koopjes in o.a. Nike en Bennetton winkel door naar Paestum alwaar wij drie nachten zouden verblijven. Deze plaats is bekend om zijn Griekse tempels en Romeinse opgravingen. Oude stenen dus en omdat wij te vroeg bij het Hotel kwamen eerst maar even naar het strand ; kijken waar wij morgen konden gaan liggen. Nadat wij de koffer op de kamer hadden gebracht gelijk door naar de tempels. Prachtig deze oude Griekse tempels van ongeveer 300 voor christus. Wat ik dan weer leuk vond is dat hier de Amerikanen aan land waren gekomen in September 1943 en tussen de oude opgravingen hun kamp hadden opgeslagen. Er waren dan ook bussen vol Amerikaanse toeristen, die ik dan weer hartstochtelijk begroette met "god bless America", tot schaamte van Lique. See you in November !
De volgende dag, donderdag dus, stranddag. Dum Dum republic was de naam van de strandtent die wij gisteren hadden gekeurd en goed bevonden. Bijna als enige op het strand want het zomerseizoen was bijna begonnen maar nog niet helemaal. Iedereen was alles aan het opknappen en in gereedheid aan het brengen voor het eerste drukke weekend tijdens Pinksteren. Vanaf 09.00 uur tot een uur of vier heerlijk in de zon gelegen en daarna naar een drukke stad in de buurt : Agripoli. Mooi stadje met een kasteel op een berg en ook weer een bruiloft in een kerkje op die berg die wij toevallig even mochten bekijken. Over bruiloften gesproken ; ons hotel blijkt een speciaal bruiloft hotel te zijn. Dus grote partijen elke avond en met feesten rondom het zwembad, dat daarom ook niet gebruikt mag worden door ons gewone gasten. Beetje jammer.
Vrijdag een toertje gemaakt naar de bergen en een mooi natuurreservaat. Stoere natuur dus die wij vanuit de auto, rijdend door kleine bergdorpjes hebben bekeken met af en toe stoppen om foto's te maken. Eind van de middag lekker gelezen in een luie stoel met een Italiaans biertje en savonds een pizzeria opgezocht via trip advisor. Langs een weggetje in het achterland bevond zich pizza mania : een toppizza met een wijntje en een desert voor in totaal € 23,- in totaal. Mooi contrast met al die culinaire hoogstandjes van eerdere avonden. Voldaan schrijf ik dit verslag ; morgen weer verder naar het volgende hotel en een bezoek aan Pompei de bedolven stad!

• 03 Juni 2017 - 10:34

Walter Bogers:

Mooi weer allemaal hoor.
    Prachtig die Griekse tempels.
    Hier vandaag (zaterdag) een regendag dus lekker weer om een wilgenschutting te maken.
    Over hard werken gesproken haha

Veel plezier Polleke en Angelique
    En Paulus Nog 26 dagen, 1 uur , 23 min en 40 sec

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015