Piano di Sorrento en Capri - Reisverslag uit Piano di Sorrento, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Piano di Sorrento en Capri - Reisverslag uit Piano di Sorrento, Italië van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Piano di Sorrento en Capri

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

29 Mei 2017 | Italië, Piano di Sorrento

Zaterdagochtend na het ontbijt bij Esmaralda vertrokken wij uit de voorstad van Napoli in noordelijke richting. We kregen te maken met het Italiaanse verkeer : zet je auto gewoon op straat als je wat moet halen, zet je auto alvast halverwege op de weg als je de kruising opkomt en toeter zoveel mogelijk. Kortom de eerste 20 kilometer door de dorpjes was nou niet echt plezierig. Bovendien zag het er ook niet gezellig uit allemaal: oud en vervallen kortweg armoedig ! Gelukkig richting onze bestemming werd het steeds beter en meer het Italië zoals wij dat gewend zijn. Alles staat in bloei dus mooie bloemen langs de weg en de kustweg naar Piano di Sorrento was prachtig. We reden de laatste kilometers wel stapvoets, maar daardoor konden we genieten van het uitzicht ! Om een uur of 12 kwamen we aan bij het Relais. Een Relais is een soort B&B maar dan een beetje chiquer en voorzien van een Restaurant. Een Osteria zelfs en gelijk maar even de proef op de som genomen en de lunch gebruikt ! Inderdaad zoals al op tripadvisor stond : geweldig eten. Smiddags een tripje naar Sorrento alwaar wij in een parkje prachtig uitzicht hadden over de zee met in de verte Napels en de Vesuvius ( zie foto ). Savonds weer heerlijk gegeten bij Osteria Estoria. Gerund door Luigi een leuke Italiaan met een afro kapsel die ons heel enthousiast kon vertellen over de gerchten en de wijnen !
De volgende dag een excursie geboekt. Nou zijn wij eigenlijk niet van de georganiseerde tripjes maar deze ging per boot naar Capri; het beroemde eiland voor de kust. We werden netjes opgehaald met een busje en naar de haven gebracht. Bovenop de berg met een lift naar beneden en dan verder lopen naar de haven want deze was beneden aan de klif. Wachten op alle mensen, wachten totdat de bootjes verdeeld werden. 12 personen op een soort speedboat die met volle vaart over de zee richting Capri voer. We zaten voorop en het ging met af en toe flinke klappen op en neer vanwege de snelheid. Na een drie kwartier varen kwamen we op het eiland bij de kleine haven ( marina piccoli ). Daardoor moesten we over de berg met een taxi naar Capri stad. Prachtige straatjes, met PC hoofdstraat winkeltjes, voor de rich and famous niet bestemd voor de portemonnee van Paul & Angelique, want Angelique lijkt op "oma korting". Maar leuk om te wandelen en te kijken. Om 14.00 uur werden wij door onze kapitein met matroos weer opgehaald en voeren wij verder om het eiland met af en toe een stop om de diverse grotten te bekijken vanuit de boot. Terug bij de haven weer wachten op de andere mensen want we moesten allemaal tegelijk weer met de lift weer naar boven. Dus leuke trip maar gek van het wachten, volgende keer regelen we het wel weer zelf.
We waren precies op tijd terug om op Rai2 de laatste etappe van de Giro te kijken met geluid van Langs de lijn via internet op de telefoon. Tom Dumoulin de ronde van Italië zijn winnen in Italië !!!
Morgen weer verder naar de Amalfi kust .

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015