Lets go to the ballgame - Reisverslag uit Deadman Key, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Lets go to the ballgame - Reisverslag uit Deadman Key, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Lets go to the ballgame

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, Deadman Key

Laatste dag op het strand vandaag, vanavond koffer inpakken en morgenochtend om half acht sluiten wij hier de deur.

Gisteren gingen wij smorgens naar het Ford De Soto park. Op het zuidelijkste puntje van St. Petes Beach. Het is was heel rustig in het park waar je op een pier de pelikanen en andere vogels kon zien vissen. We liepen de pier op waar wij werden begroet door een reiger die achter een visserman netjes stond te wachten op zijn maaltje. Hij deed wel een stapje opzij maar hij blijf gewoon bij je staan. Aan het eind van de pier gezeten hoorde wij plotseling een man zeggen : heemskerker zeker ?

Kwamen in het verlaten strand/pier gedeelte gewoon een stel uit ons dorp tegen (uit breedweer GGQM!) waar wij uiteraard even mee stonden te praten. Zij begonnen net aan hun reis door Florida met camper. Hadden dus nog twee weken voor de boeg. Rare gewaarwording dat je in het verre Amerika op een plek waar bijna niemand anders is, twee dorpsgenoten spreekt. Afscheid genomen met de woorden : tot ziens op de kermis!

Op het strand van het park was het erg heet dus we hielden het tot een uur of 1 vol en besloten even de stad St.petersburg te bekijken. Daar aan het eind van de middag heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant! Europees goed zou ik bijna willen zeggen. En toen was het tijd geworden voor de MLB honkbal wedstrijd. Ik als sportfreak vind het altijd leuk om wat voor sportwedstrijden dan ook, te bezoeken. Angelique ging voor de gezelligheid mee en had haar E-reader mee en die kwam ook al snel tevoorschijn. Al bij de derde inning kwam de vraag of wij.....maar dat was een grapje. Ik heb genoten van de ambiance al zat het stadion maar half vol. Mensen gaan waarschijnlijk liever naar de wedstrijden tegen de New York Yankees van het aankomende weekend. Eerst op onze gekochte plekken op de derde ring en daarna (er waren genoeg lege plekken) precies achter de thuisplaat op de 1e ring gezeten, dankzij een aardige steward die ons door liet !
Al deze stewards zijn trouwens van de afdeling oudere medemens. Vooral hier in Florida maar ook in de andere staten is het heel opvallend hoeveel bejaarde mensen hier aan het werk zijn. Bij de Publix supermarkt bijvoorbeeld schat ik de gemiddelde leeftijd op zo'n 60+! Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de niet of nauwelijks aanwezige pensioenvoorziening.

De wedstrijd zelf was niet echt spannend en met weinig honkslagen kan een wedstrijd dan een beetje saai zijn. De thuisploeg de Tampa Bay Rays verloor uiteindelijk met 4-3 van de Miami Marlins. De hele wedstrijd toch uitgezeten (ook Angelique

• 26 Mei 2016 - 13:34

Hans Janssen:

Eerstens vriend Paul Bogers, honkbalwedstrijden zijn nimmer saai...
    Je zult waarschijnlijk met 'verkeerde ogen' hebben zitten kijken :-)
    Wel leuk dat je daar weer Ezels tegenkomt...
    Goede vlucht morgen, zie je wel tijdens de PRO Soos!

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015