Move over darling - Reisverslag uit Anson Borough Homes, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Move over darling - Reisverslag uit Anson Borough Homes, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Move over darling

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Anson Borough Homes

In een krakkend bed van 1,40 breed lig ik hier om vijf uur snachts in een veels te kleine kamer in het Barksdale house! Op zich een mooi oud B&B met welwillend en vriendelijk personeel maar deze stad Charleston verdient een vrolijke Paul & Angelique en dat zijn wij op dit moment niet. Alles in perspectief natuurlijk want het zijn allemaal luxe problemen op deze mooie reis, maar omdat wij hier twee nachten geboekt hebben gaan wij straks proberen te ontsnappen. De lakens hebben we al aan elkaar gebonden en de tralies al doorgezaagd. Zonder dollen hebben wij gisteren al de mogelijkheid besproken met het personeel om eventueel na 1 nacht te vertrekken. Er is namelijk geen andere kamer beschikbaar en ook Charleston zit redelijk vol (of je moet 400 dollar voor 1 nacht betalen en dat vinden wij een beetje teveel).
De stad is prachtig en doet een beetje mediteraans aan. Mooie oude huizen en gebouwen, palmbomen in de leuke straten met winkels, bar en restaurants en een haven met jachten en een grote cruiseboot. Wij zijn hier gisteren naartoe gereden vanaf Hendersonville met de eerste 200 km.alleen maar regen. Gelukkig werd het droog toen we over de helft via Columbia naar Charleston reden. Van Thomas hadden wij de tip gekregen om bij Swig and Swine te eten. Een restaurant even buiten de stad en omdat wij zelf in het centrum zaten besloten wij om daar eerst te gaan lunchen. BBQ dus met ribs and wings: lekker hoor na zo'n vermoeiende autorit!
Na de incheck met boven omschreven teleurstelling de stad in en mooie foto's gemaakt en geslenterd door de straten en bij de haven. Fort Sumter is het fort waar het eerste schot van de Civil War is gelost in 1861 en kan je met een boot bezoeken. Misschien dat wij dat vandaag gaan doen afhankelijk van het weer ( zit een beetje tegen want regen voorspeld ) en de situatie hier in het hotel/B&B.
Vanuit deze mooie stad in de staat South Carolina draai ik mij nog een keer om......auw !

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015