Cherokee - Reisverslag uit Hendersonville, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Cherokee - Reisverslag uit Hendersonville, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Cherokee

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

18 Mei 2016 | Verenigde Staten, Hendersonville

Wat een prachtdag vandaag in de natuur van de Smokey mountains. We lieten vandaag Gatlinburg achter ons om onmiddellijk via de secnic highway 441 de smokeys in te rijden. We hadden gelezen van Clingmans Dome. Het hoogste punt van de staat Tennessee op zo'n 2000 meter hoogte. Via een zijtak van de 441 en een stevige wandeling uphill van zeg maar 1,5 kilometer kwamen wij op de uitkijktoren. Hier keken wij uit over de bergen en het uitzicht was amazing. Zeg maar de Kruisberg uitkijktoren maar dan "iets" hoger !
Daarna door naar Cherokee de hoofdstad van het indianengebied. Vroeger was dit stuk land van de Cherokee indianen maar je weet natuurlijk wat de kolonisten met de indianen hebben gedaan. Als je meer wilt weten over de lijdensweg in die tijd van deze bevolking google dan op : trail of tears !
Het museum of the Cherokee Indian lag midden in het dorp wat verder bestond uit souvenier winkeltjes en casino's. De huidige afstammelingen van de indianen schijnen het nu namelijk niet slecht te hebben. Runnen allerlei casino's en hoeven ( waarschijnlijk schuldgevoel van de regering) geen belasting te betalen.

Daarna door om een stuk van de blue ridge highway te rijden. Deze weg alleen bestemd voor de toerist loopt dwars door de smokeys richting Washington. Natuurlijk deden wij maar een klein stukje en deden een picnic bij een van de vele pleisterplaatsen. Wasa crackers, sla en fruit: alvast weer een beetje wennen aan de dagelijkse kost in het vaderland (vanmiddag is dat weer over).

Het laatste stuk over de innerstate via Ashville naar Hendersonville alwaar wij een leuk B&B hadden geboekt: the Charleston Inn. Alvast een voorproefje voor morgen als wij twee dagen naar de stad aan de oostkust Charleston gaan.

Even Hendersonville downtown bezocht alwaar ik in "the Dug-out" een biertje heb gedronken met de locals terwijl Liverpool de finale verloor van Sevilla, groot op 1 van de vele beeldschermen (boycotten dat Spaanse voetbal). Had al snel weer hele gesprekken met iemand die voorouders had in Holland en ook aan Soccer had gedaan. Het is opvallend dat de gemiddelde Amerikaan gelijk begint te vertellen over hun connecties met Europa als je vertelt dat je van Holland bent. Ik heb al heel wat verhalen moeten aanhoren over een familielid in Kaiserslautern die daar zijn vrouw heeft ontmoet. Of iemand die in een ver verleden ergens in Spanje wat gedaan heeft. Alsof Europa een klein dorpje is waar iedereen elkaar kent. Maar ja al een paar keer gevraagd of ze Johan Cruijff kennen en nog geen een gehad die wist wie hij was. Gisteren een gesprek met een vrouw die bijna alle vijftig staten in de USA had bezocht maar naar Europa ging ze niet want haar man : didnt like the food(?!).

Nu zit ik op de porch aan een wijntje ons aangeboden door de eigenaar voordat wij zo gaan eten bij de Inn want deze heeft ook een eigen restaurant.
Af en toe komt de gedachte op: volgende week vrijdag naar huis. Tis dat ik mijn zoon niet wil missen maar anders.......!

• 19 Mei 2016 - 08:36

Frans Heijmans:

Hi Paul & Angelique, leuk om zoveel herkenningspunten tegen te komen in je verhalen! EN ja Amerikanen zijn een beetje eenzelvig soms en beschouwen alles buiten de US als een soort ontwikkelingsland met gevaarlijke mensen, dieren en voedsel :-)
    Geniet van de laatste dagen aan de oostkust!

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015