The Smokey Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu The Smokey Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

The Smokey Mountains

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

16 Mei 2016 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Vroeg op vanmorgen want de familie moest gewoon werken, de kinderen naar school en wij weer verder met de reis. Dus afscheid nemen en vooral bij mijn grote vriend Darren van twee jaar viel dat zwaar. Had ik hem toch net een beschuitje peanutboter leren eten en nou moest ik weer weg ! Ik heb gezegd dat hij altijd welkom is in het land van zijn opa Mark. Dat geldt natuurlijk ook voor de Thomas en Amanda ! We hebben het leuk gehad bij de familie.

En zo vertrokken wij dus reeds om half acht voor de volgende reisdag. Eerst maar even kijken in Chatanoga. Tijdens het koffie drinken in deze stad om een uur of negen zagen wij dat de klok inmiddels al weer een uur vooruit was gegaan; we waren weer terug in de oorspronkelijke tijdzone, dus tijdsverschil met Nederland nu weer zes uur ipv zeven. We besloten onder de koffie dat we door zouden rijden naar Gatlinburg en dus hetzelfde hotel geboekt als degenen die we al geboekt hadden voor de dinsdag. Langzaam kwamen de bergen dichterbij en we stopten bij het visitors centrum van de smokies in Maryville. Ondertussen waren wij weer een aantal keer van staat gewisseld. Van Alabahama naar Tennessee met een al klein stukje door Georgia en uiteindelijk toch weer naar Tennessee.

Bij het visitors centrum kregen we een goede uitleg over wat wij zeker moesten zien. Dat bleek in eerste instantie toch Cades Cove een kleine d-Tour op weg naar Gatlinburg (spreek uit Katlinburg). Dus in het Great Smokey Mountains National Park eerst rechts ipv links voor een prachtige weg door het gebergte ; veel bos en wilde dieren. Er werd zelfs gezegd dat er heel veel dieren gespot konden worden waaronder beren en herten. En inderdaad hebben we beren gezien, grazend in het gras, 1 zelfs met een kleintje er bij. Wij waren echter niet de enige. File rijden in het bos als er weer een beer gespot was. Maar goed Angelique heeft ze op de gevoelige plaat vastgelegd (zie foto van Lique).
We moesten zelfs stoppen voor een groot hert die besloot even de weg over te steken.

Na de 20 mijl omweg door naar Gatlinburg. Daar aangekomen het hotel opgezocht en omdat het inmiddels al 16.30 uur was na het inspecteren van de kamer (de beste tot nu toe), gelijk naar het centrum. We hadden dus in totaal met sightseeing erbij, zo'n 7 uur inde auto gezeten, tot nu toe de grootste etappe !
Het stadje ligt vlakbij Pigeon force de stad van Dollywood. Deze moeten wij, nu wij er toch zijn, morgen even bezoeken. Gewoon om even te kijken want in het pretpark hoef ik niet te zijn. Dollywood is het pretpark opgericht door Dolly Parton en intussen uitgegroeid tot een van de grootste attracties van de US.

Gatlinburg dus in om te eten en dat deden wij wederom bij een Texas Roadhouse. De stad is een groot vertierpaleis, zeg maar het Lloret de Mar van de smokeys. Alles gericht op de toerist dus ook wel weer even leuk om mee te maken. We gaan morgen toch weer cultuur en natuur snuiven in de Smokey mountains.

• 17 Mei 2016 - 17:47

Walter:

Gaaf dat jullie beren hebben gezien dat blijft bij mij ook nog steeds op het netvlies staan geweldige beesten he.

Geniet er nog maar van volgende week ben je al weer thuis haha

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015