Burgeroorlog - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Burgeroorlog - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Burgeroorlog

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vicksburg

Na een uitgebreid ontbijt met pancakes, gehakt met ei en aardappelen en gebakken spek ( erg lekker maar natuurlijk veels te veel ) belden wij met het military park voor een gids.

Het is namelijk zo dat hier in Vicksburg heel hard is gevochten tijdens de Civil war oftewel de Amerikaanse burgeroorlog. In de zomer van 1863 namelijk wilde de Union ( het noorden ) de Mississipi in handen krijgen en werd de stad Vicksburg door de Confederates ( het zuiden ) als een vesting verdedigd. Rondom deze stad is dus heftig gevochten in 47 dagen. Al die veldslagen speelde zich af in wat nu het military park is. Je kan dit park rondrijden zonder dat je weet waar je naar kijkt maar je kan een gids in je auto meenemen. Voor een zacht prijsje kruipt hij achter het stuur en vertelt ondertussen van alles over de verschillende veldslagen maar ook over de diverse monumenten in het park. Elke staat heeft namelijk na afloop van de WAR ( als Amerikanen het hebben over de war dan gaat dat altijd over de civil war van 1861-1865) een gedenk monument laten maken met bronzen beelden en generaals op paarden. Prachtig om te zien. Ook staan overal blauwe ( Union frontlinie ) en rode boordjes ( Confederate frontlinie ) zodat je kan zien op welke plek de frontlijn was gevestigd. Uiteindelijk gaf de Generaal van het zuiden zich over omdat de stad in puin was geschoten en de soldaten en bevolking uitgehongerd waren tijdens de belegering ! De plek waar dat gebeurde is gemarkeerd met een monument ( zie foto). Nog niet het einde van de oorlog maar wel een naar later bleek beslissende slag in het voordeel van het noorden onder leiding van generaal SS Grant ! Tot zover het geschiedenis les die ik vandaag heb gekregen van onze gids B.B. ( biebie dus ). Echt zo'n oorlogsnerd die nog wel de hele dag had kunnen vertellen, zei hij.

En toen was het een uur of 1 en tijd om te gaan eten bij de Crackel Barrel. Op Netflix hebben wij de serie The Ranch gekeken en voor de insiders ; dan moet er ook gegeten worden bij deze tent. Net zoals wij In de avond zijn gaan eten bij de Aplebees. Ook zo'n keten- restaurant waar je dan gegeten moet hebben. Wij zoeken wel de gezonde dingen uit en delen zoveel mogelijk de maaltijden.

In Jackson, wisten wij, was ook nog groot outletcentrum dus alsof het niks was gewoon even een uur heen terug voor een korte spijkerbroek voor mij maar ook voor zoon Joey die zo goed op het huis past samen met zijn vrienden van arrestatieteam. Levi's spijkerbroeken 511 voor $ 39,90 ; kan je niet laten lopen ! Na afloop nog even door de drive through bij de Starbucks to go en dan weet je dat je de way of live van de Amerikaan dicht benaderd !
Nog 1 nachtje slapen in de Bazinsky house en dan rustig aan via opnieuw de Natchez tracé parkway naar French Camp.

En oh ja huldiging PSV ? Niets van gezien !!!!!

• 10 Mei 2016 - 08:28

Walter:

Gooooood morningggggg USA

127 miles voor de boeg lees ik op je schema relax allemaal hoor
    Hoe is de natuur waar jullie doorheen rijden (foto's)

Laterrrr

• 10 Mei 2016 - 12:46

Paul :

Hans Janssen ga weg met je linkje ! Je denkt toch niet dat ik dat ga kijken! Veel plezier met de Quizen en Cafe Acoustique !!

• 10 Mei 2016 - 12:49

Psul:

Hee broer ik ga vandaag weer de Natchez trace parkway rijden ! Dwars door schitterende bossen met roofvogels cirkelend boven het hoofd en tal van historische sites! Foto's via Facebook!

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015