Oak Alley Plantation - Reisverslag uit Beauregard Town, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Oak Alley Plantation - Reisverslag uit Beauregard Town, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Oak Alley Plantation

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

06 Mei 2016 | Verenigde Staten, Beauregard Town

We hebben New Orleans achter ons gelaten en door.....langs de Mississippi omhoog naar Baton Rouge. Maar eerst een tussenstop bij een oude plantage ! We hebben de grote etappes achter de rug dus kunnen nu rustig cruisen met hooguit 2 uur rijden voor de boeg de komende dagen!
Om negen uur dus kwamen wij aan bij de Oak Alley Plantation en hoe indrukwekkend dat was zie je misschien op de foto. Wij waren niet de enige integendeel deze plantage is een attracties dus van overal komen de mensen om dit landgoed te bezichtigen. Om te beginnen waren daar een hele grote groep Amerikaanse bejaarden die vanaf de cruiseboot op de rivier gelijk met ons aankwamen. Allemaal met naamplaatjes op dus we konden precies waar de oudjes vandaan kwamen ! Dat mocht de pret niet drukken het was fantastisch om door Donna In originele jurk uit de 19e eeuw te worden rondgeleid! Zij vertelde het verhaal van de familie Roman, de eerste bewoners van het huis met bijbehorende suikerplantage en dus ook met de aanwezige slaven ! De slavenhuisjes zijn later nagebouwd maar de Antibellem was nog in originele staat en de oaktrees waren zelfs 300 jaar oud! Donna vertelde prachtig het verhaal over de eigenaar hoe zijn leven verliepen en gebruikte in elke zin het word : y'all! Zo van : listen up y'all etc.etc. Het huis uit 1848 gebouwd door de slaven heeft niet geleden onder de burgeroorlog (1861-1865) maar de bedrijfsvoering wel. Na de burgeroorlog was de familie namelijk failliet en hebben de koeien zelfs nog een tijdje het huis als stal gebruikt. Gelukkig was daar een familie die in 1925 het pand kocht en restaureerde. Deze familie heeft uiteindelijk het huis overgedragen aan een stichting die dus zorgt voor onderhoud en rondleidingen als cultureel erfgoed ! Van de entreegelden $20,- pp, worden dus de onderhoudskosten van pand en tuinen betaald. Op deze ochtend alleen liepen er zo'n 100 mensen dus met de exploitatie zit het wel goed ! Internet : OakAlleyPlantation.org.

In de auto richting Baton Rouge onderweg gestopt bij een Wallmart om te proberen een glas in mijn zonnebril te laten zetten: helaas dat duurt een paar werkdagen en zo lang zijn wij hier niet dus maar opzetglaasjes gekocht zodat ik mijn gewone bril als zonnebril kan gebruiken. Gegeten bij de Texas Roadhouse een geweldig steakrestaurant en ondertussen gebeld door mijn vrienden van Heemskerk FM. Zij vonden het leuk om mij in de ProSoos uitzending te halen dus om 13.30 USA time en 20.30 uur heemskerkse tijd even wat op de radio verteld.
Aangekomen in downtown Baton Rouge vielen wij ook weer met de neus in de boter : een live concert in het park bij ons hotel : "90 degrees west". Nooit van gehoord maar het was lekkere country goed om even te luisteren in het park in het zonnetje. Daarna aan de rivier Japans gegeten op zes hoog met uitzicht over de Missisippi : het leven is geweldig ! Het hotel ook ; een oud bankgebouw omgebouwd tot Holiday Express met heerlijk comfortabele kamers. Dus nu nog even NBA basketbal kijken. De play-offs zijn bezig en zowel in de west- als in de oost-conference zijn de halve finales aan de gang ! Live op ESPN dus wie doet mij wat. Morgen een Swamp-tour want Angelique had beloofd mij aan de krokodillen te voeren en dan moet je toch eerst in de buurt komen ! Dus verder omhoog langs de rivier naar Natchez!

• 07 Mei 2016 - 12:34

Walter:

He Paul en Anqelique
    Leuke reisverslagen hoor prachtige foto's mooie reis zo zeg en nog maar 1 weekje onderweg geniet en ik lees de verhalen wel verder op deze site

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015