Happy thursday y'all - Reisverslag uit Vieux Carre, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu Happy thursday y'all - Reisverslag uit Vieux Carre, Verenigde Staten van Paul&Angelique - WaarBenJij.nu

Happy thursday y'all

Blijf op de hoogte en volg Paul&Angelique

05 Mei 2016 | Verenigde Staten, Vieux Carre

Ik moet mijn mening over New Orleans bijstellen! Vroeg ik mij gisteren nog af; wanneer gaan we weer in route, maar vandaag was echt een topdag in deze stad!
De dag begon met de fietstocht die we al in Nederland hadden geboekt. Fietsmaster Jonathan leidde ons door prachtige gedeeltes van Nola. Met prachtige creool-cottages en zgn. gunshot huizen (alle deuren zijn gelijk dus je kan door het huis een kogel afschieten zonder iets te raken, als je tenminste de deuren open zet) via een Bansky painting (voor de insiders) via oude gezellige woonwijken naar een van de begraafplaatsen van Nola. Hier vertelde de gids nog een mooi verhaal over Mardigrass. Tijdens de tocht vertelde hij van alles over de geschiedenis van de stad en reden we door prachtige parken met oaktrees en Spaans mos(wel gecultiveerd door de plaatselijke plantsoenendienst) aan de bomen ! Fantastisch en geweldig mooi !
Onderweg begroete onze gids iedereen met: Happy thursday Y'all ! Schijnt normaal te zijn hier dus die houden wij erin!

Terug van de fietstocht ons tweede doel van vandaag; het WWII museum oftewel het D-Day museum. Met het trammetje langs de Mississippi en dan naar een prachtige museum waar de vliegtuigen B17 en tanks uit de 2e wereldoorlog stonden opgesteld. Het was tenslotte 5 mei dus we moesten wel wat aan Bevrijdingsdag doen!
Vanuit Amerikaans oogpunt wordt in dit museum het verhaal van de oorlog verteld in de oost en in Europa ( road to Tokyo and Berlin). Lekker sentimenteel met aanzwellende muziek op de achtergrond maar met beelden die ik nog nooit gezien heb! Daarna heb ik nog even in een sportcafe gezeten en Liverpool zien winnen. Angelique had nog wat gescoord in de shopping mail aan de rivier en daarna zijn we teruggelopen tot aan Frenchmen Street om daar wat te eten met live muziek! Kortom een welbestede dag. Morgen gaan we weer rijden naar Baton rouge en laten Nola achter ons !

• 06 Mei 2016 - 09:02

Daan Berger:

Leuk om zo jullie te volgen!
    Blijf genieten....xx

• 06 Mei 2016 - 09:04

Daan Berger:

Tis nog iets te vroeg

maar bedoel natuurlijk Leuk, om jullie zo te volgen!

Paul&Angelique

Paul & Angelique een illuster duo uit Heemskerk. Zij gaan veel op reis, nog niet genoeg volgens A. maar P.vind van wel. Je kan immers niet het hele jaar maar op reis zijn ! Het eerst volgende reisje is naar Edinborough Schotland. Reisje want zij gaan slechts een weekend samen met Jacco en Daan ( zus van A.). Dat reisverslag wordt een proef voor de grote reis naar the Deep South in Mei 2016. Dan wil Paul elke dag een verslagje schrijven voor de achterblijvers die geinteresseerd zijn. Keep you posted ! Paul

Actief sinds 18 Nov. 2015